Een van de meest voorkomende problemen waarmee aspirant-ondernemers worden geconfronteerd, is een gebrek aan richting.
Elk bedrijf begint met een idee. Hoewel de meeste publicaties op het internet beweren dat ideeën overal te vinden zijn, is het moeilijk om met een goed idee te komen.
Zelfs als je denkt dat je een sterk concept hebt, kan het zijn dat je andere opties overweegt en in de war bent over welke je moet volgen.
Daarom leert u in dit artikel belangrijke innovatietips om nieuwe bedrijfsideeën te genereren die in 2022 kunnen worden uitgevoerd.
laten we beginnen.
1. Maak het proces van ideegeneratie niet te ingewikkeld De meeste mensen beseffen niet dat het genereren van ideeën een eenvoudig proces is.
Als je al een project of dienst in gedachten hebt, wordt de rest van het ideegeneratieproces moeilijk als je twee dingen in overweging neemt:
Je onderscheiden van andere merken met een vergelijkbaar aanbod De relevantie en inhoud van uw gedachten 3 creatieve tips voor het genereren van nieuwe bedrijfsideeën
Over deze dingen nadenken zal uw ideegeneratieproces alleen maar ingewikkelder maken. Probeer het volgende om het gemakkelijker voor u te maken:
Vraag rond bij je collega’s. Zij kunnen u suggesties aan de hand doen waar u nog niet eerder aan had gedacht. Praat met vrienden en familie over uw ideeën. Extra input is altijd nuttig, vooral als zij ook in zaken zitten. Denk als een klant. Kijk naar uw ideeën en stel uzelf voor als een klant. Wat zou u ertoe brengen een product of dienst te kopen? Door deze dingen te doen, moeten ondernemers andere factoren in overweging nemen voordat ze aan één enkel project beginnen.
Naarmate u uw ideeën verkent en verfijnt door grondige overweging en evaluatie, zullen uw concepten zinvoller, innovatiever en belangrijker worden.
2. Loop mee met uw klanten Hoewel we ernaar streven om de ervaring vanuit het perspectief van de consument te begrijpen, falen we soms simpelweg omdat we te veel van binnenuit weten.
Het is moeilijk onderscheid te maken tussen wat we denken dat klanten waarnemen en: wat klanten werkelijk ervaren.
Ons idee is om in de schoenen van de klant te gaan staan en uw bedrijf door hun ogen te zien. Het is niet hetzelfde als het vaststellen van uw voorkeuren en deze als consument verwachten.
Het gaat erom de voorkeuren en meningen van klanten te begrijpen zonder naar die van uzelf te verwijzen. Dit is echter moeilijk te doen. Zelfs eerstelijnswerkers hebben vaak moeite om objectief te beschrijven wat hun klanten zijn of wat belangrijk voor hen is.
Een goed voorbeeld hiervan is hoe de huidige Filipijnse president, toen hij burgemeester was, in een taxi terugreed om willekeurig met zijn kiezers te praten over hun huidige leefomstandigheden.
Op deze manier creëerde hij projecten die zijn volk ten goede kwamen, waardoor hij geliefd werd bij zijn volk.
Zo zie je maar dat het combineren van bedrijfsstrategie met inzichten over wat je klanten van je bedrijf willen, je het vertrouwen en het vermogen kan geven om gerichte beslissingen te nemen die aan hun behoeften voldoen of die overtreffen.
Dan kunt u ideeën creëren met echte zakelijke waarde.
3. Schrijf nieuwe ideeën op die opkomen terwijl u aan het werk bent Soms schieten je gedachten en ideeën te binnen als je ergens geconcentreerd mee bezig bent.
Als dat gebeurt, is het geweldig om ze op te schrijven zodat ze blijven stromen. Neem ze meteen in je op en typ (of schrijf) ze zoveel als je kunt. Dat gezegd hebbende, moet u er altijd klaar voor zijn. zorg ervoor:
Neem een notitieblok mee Schrijf gedachten en ingevingen op uw telefoon Neem je gedachten op met stem of video Vergeet niet om je lijst op een bepaald moment na te lopen en controleer hem grondig. Probeer ze uit te werken of te bestuderen om te bepalen welke ideeën de overhand zullen krijgen.
Met voldoende onderzoek en middelen kunnen deze concepten uiteindelijk uitgroeien tot levensvatbare commerciële projecten die tot groot succes leiden.
|
https://www.newbusinessmanagement.com/ |