Hoe kunnen merken zich voorbereiden op de “nieuwe norm”? Aangezien COVID-19 zich over de hele wereld blijft verspreiden, weten veel merken nog steeds niet wat ze moeten doen. Veel mensen vragen zich af of het volgende nummer van een artikel of post op sociale media positief of negatief zal worden beantwoord door consumenten. Anderen duiken ook in coronavirus-gerelateerde inhoud, soms met desastreuze en teleurstellende resultaten. Het is vermeldenswaard dat het publiek in deze tijd merken en individuen nauwlettend in de gaten houdt, wat ze op dit moment doen. Bovendien hebben merken in een land als de Filippijnen, dat de sociale-mediakapitaal van de wereld wordt genoemd, waar de burgers gemiddeld 10 uur op internet doorbrengen, de mogelijkheid om het publiek in belangrijke mate te beïnvloeden. Maar hoe kunnen merken ervan overtuigd worden dat hun activiteiten de merkliefde zullen vergroten? Hoe kunnen ze voorkomen dat ze in een negatief daglicht worden gezien? Hier zijn enkele ideeën die kunnen helpen bij het aanpassen van communicatie naarmate de wereld naar “nieuwe normen” beweegt. Gezondheidscheck van het merk Dit is het beste moment om de situatie en merkconditie te beoordelen. Er zijn veel tools beschikbaar voor marketeers die een idee geven van wat het publiek denkt en zegt over een merk op internet. Consistentie tussen wat het merk zegt en wat het publiek ervaart, moet altijd worden gehandhaafd. Bouw voort op kennis Als u voorheen geen gebruik maakte van digitale kanalen voor communicatie, zijn ze nu van vitaal belang geworden en hebben ze praktisch centraal gestaan. Een recent GWI Coronavirus-onderzoek van april 2020 meldt dat 87% van de mensen in de Filippijnen aanzienlijk meer tijd op hun smartphones en 50% op laptops doorbrengt. De gegevens zijn verbluffend: 17% maakt en uploadt video’s naar YouTube, TikTok en andere platforms; 64% besteedt meer tijd aan sociale media 52% voor berichtenapps zoals WhatsApp, Viber, Messenger en anderen; en 64% kijkt meer shows en films op streamingdiensten zoals Netflix, HBO GO en anderen. Maak contact met het publiek Een van de belangrijkste strategieën voor merken is het veiligstellen van echte menselijke verbindingen. Naarmate meer Filippino’s hun tijd online doorbrengen en video’s bekijken, is het absoluut waar dat videocontent een van de beste manieren wordt om het doel van een merk te bereiken. Sommige video’s trekken echter niet de aandacht, omdat veel video’s geen rekening houden met de mogelijkheid om met hun publiek te communiceren. Succesvolle video-inhoud wordt niet alleen uitgezonden, het moet het publiek in gesprek brengen met het merk. Stijging van de vraag naar reizen De vraag naar reizen in de VS kelderde in de tweede helft van april, met 85% voor vakantiereizen en 95% voor zakenreizen, vergeleken met eerder dit jaar. Maar vanaf 1 mei begon het aantal reizen geleidelijk toe te nemen. Er reizen momenteel maar heel weinig mensen, maar wanneer gaan mensen weer reizen boeken? De World Travel and Tourism Council (WTTC) merkt op dat als gevolg van de pandemie elke dag 1 miljoen banen in de reis- en toerismebranche verloren gaan en dat daarom elke dag telt. De toeristenindustrie zal, misschien wel meer dan welke andere dan ook, op de lange termijn te lijden hebben onder de gevolgen van de pandemie. Mensen moeten weten hoeveel mensen op één plek kunnen samenkomen. Luchtvaartmaatschappijen moeten de regels voor het oversteken van grenzen en de emotionele bereidheid van mensen om te reizen, naast vreemden zitten, begrijpen en niet alleen in het vliegtuig zelf, maar ook in luchthavenlounges. Hotels moeten een manier vinden om bezoekers te trekken wanneer het aantal grote evenementen afneemt. Marketeers moeten dit alles en een hele reeks andere gegevens gebruiken om hun activiteiten te plannen. Het is belangrijk om een algemeen multifunctioneel plan te hebben voor het bedrijf om verdere berichtgeving, media-inkoop, prijzen en service te coördineren naarmate microtrends zich voordoen. Wanneer nieuwe positieve trends zich voordoen, is het doel om reizen aan te moedigen door vertrouwen op te bouwen en de paraatheid te vergroten. Waarom u bewegende beelden zou moeten gebruiken in marketing en sociale media De digitale marketingwereld wordt gedomineerd door video. Als er echter te veel video’s in de buurt zijn, moet je een manier vinden om op te vallen in de enorme stroom video-inhoud. Gebruik bewegende beelden, of, eenvoudiger, geanimeerde afbeeldingen. Marketeers gebruiken tegenwoordig geanimeerde afbeeldingen voor verschillende doeleinden. Bovendien creëren ze een esthetisch beeld, waardoor ze geschikt zijn om op social media te plaatsen. Volgens een rapport van het Content Marketing Institute ziet ongeveer 75% van de marketeers videoproductie als hun topprioriteit in hun contentstrategie. De meeste van hen creëren echter niets bijzonders. Tegenwoordig bevat internet veel inhoud waarvan één persoon niet genoeg zal zijn om zijn hele leven ernaar te kijken. Daarom moet u ervoor zorgen dat mensen in uw doelmarkt geanimeerd en betrokken zijn wanneer ze uw inhoud tegenkomen. Het gebruik van bewegende beelden is een geweldige manier om dit te doen. De geanimeerde afbeeldingen zijn perfect voor sociale media. Deze video’s zijn kort en komen meteen ter zake. Tel daarbij op dat ze visueel aantrekkelijk zijn en je hebt een recept voor succes op social media platforms. Bovendien zal het aanpassen van geanimeerde afbeeldingen voor mobiele apparaten u verder helpen bij het promoten van uw marketingstrategie. Een ander voordeel is dat geanimeerde afbeeldingen de kosten aanzienlijk verlagen. Al het werk kan met één programma op een computer worden gedaan. Het kost ook minder tijd om te bouwen. De opkomst van TikTok TikTok is een leuke app waarmee Gen Z – en meer recentelijk Millennials – korte video’s kunnen maken en deze met miljoenen gebruikers over de hele wereld kunnen delen. In tegenstelling tot Instagram, waar gebruikers alleen hun eigen foto’s posten, stelt TikTok iedereen in staat om de inhoud van iemand anders te hergebruiken en remakes te maken, waardoor een eindeloze kans ontstaat voor influencers. Elke dag verschijnen er veel nieuwe succesvolle TikTok-video’s omdat er elke week nieuwe memes en uitdagingen verschijnen. De zelfisolatiemodus dwong mensen om thuis te blijven, en veel TikTok-gebruikers gingen van passieve kijkers naar actieve gebruikers die hun eerste video’s begonnen te posten. Sommige gebruikers doen het gewoon voor de lol, maar anderen beginnen te beseffen dat TikTok echt een manier kan zijn om beroemd te worden en zelfs geld te verdienen door samen te werken met verschillende merken. Een van de voordelen van TikTok is dat het gemakkelijker en sneller is om een abonneebestand van miljoenen gebruikers op te bouwen in vergelijking met andere sociale netwerken. Al met al is TikTok de perfecte app die niet alleen de tijd neemt om grappige video’s te bekijken, maar je ook dwingt creatief te worden door remakes of originele video’s te maken die de volgende trend zouden kunnen zijn. TikTok-video’s bekijken is ook een geweldige manier om up-to-date te blijven en de behoeften en interesses van de jongere generatie te begrijpen. Consumenten aarzelen nog steeds om geld uit te geven, ondanks de afnemende pandemie Consumenten zijn nog steeds huiverig om hun spaargeld uit te geven, ondanks de afname van de pandemie, omdat de hoop op een snel economisch herstel afneemt, blijkt uit een onderzoek van GfK. Terwijl de Britse regering aan het uitzoeken is hoe onze wereld eruit zal zien na de pandemie en wanneer de wereld een “nieuw normaal” bereikt, plannen de consumenten geen aankopen. Ze voelen zich nog steeds onzeker. Het vaccin zal waarschijnlijk een grote stimulans zijn voor verandering. Maar het blijft duidelijk dat we nog een lange weg te gaan hebben. Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie |
https://webdevelopmentapp.com/nl/ |