Een betere winkelervaring

Iedere winkelier wil het liefst dat de mensen moeten dringen om de winkel binnen te komen en vervolgens ook massaal dingen kopen in de winkel. Nu is dit echter een utopie zeker nadat het online winkelen volledig is doorgedrongen binnen onze samenleving. Dit heeft ook een aantal zaken veranderd binnen de Retail branche. Het is namelijk onmogelijk om te concurreren wat betreft prijzen met online verkopers. Om klanten dus echt nog naar jouw winkel te lokken zal je ze een uitstekende winkelervaring moeten aanbieden. Wil je als ondernemer anno 2015 nog echt succesvol zijn dan moet de winkel performance enorm hoog zijn.

Nu heb je ervoor gezorgd dat er daadwerkelijk veel mensen de winkel bezoeken dan is de tweede vraag hoe zorg ik ervoor dat ze ook daadwerkelijk kopen? Je kunt wel veel winkelbezoekers hebben maar dit zegt natuurlijk nog niets over de Retail analytics van de winkel. Om te beginnen is het belangrijk om te weten welke route consumenten nemen in de winkel. Heb je de beschikking over deze informatie dan kun je op strategische plekken de producten plaatsen met de hoogste winstmarge. Op deze manier stuur je klanten om deze producten te kopen en zorg je ervoor dat de winst aanzienlijk stijgt.

Dit moeten toch echt de manieren worden om overeind te blijven als eigenaar van een fysieke winkel. Het online shoppen is namelijk onmogelijk om tegen te houden, hiervoor is het al te groot geworden. Dit blijkt wel uit het feit ook dat het streng communistische Noord-Korea voor het eerst ook een webwinkel voor de burgers geopend. Je kunt natuurlijk als ondernemer van een fysieke winkel een webwinkel oprichten. Op deze manier zorg je ervoor dat je van beide inkomstenstromen een graantje meepikt. Denk als ondernemer dus er goed over na hoe je de winkel inricht en ook of je eventueel een online verkoopkanaal opzet!

Voor meer info : klikt u hier